Flyttat

Som ni vet så bodde jag i en lägenhet i Jönköping tillsammans med min pojkvän Johan. Vi bodde där eftersom att vi gick i skolan där och det var skönt att slippa pendla. Vi bodde där i två år och ja, det var riktigt skönt.

Men som alltid så varar inget för evigt. Det blir alltid massor med krongel och liknande. Detta har resuterat i att vi nu flyttat hem. Under sommaren så bor vi inte tillsammans. Hemma hos mina föräldrar där vi nu fått ett riktigt fint rum. Det är avdelat så sängen syns inte direkt när man kommer in. Vilket är skönt. Vi har även nu fått en mycket större säng, som även det är otroligt skönt.

Så hela denna helgen har gått till att packa och städa. Packade och flyttade saker i fredags och igår så städade vi hela lägenhete ifrån topp till tå. Skrubbade väggar, lister, skåp, ja ALLT. Tror aldrig den lägenheten varit så ren som den var när vi lämnade den. Den var inte ens så ren när vi flyttade in vafan! Haha 

Idag så håller jag på att fixa i ordning mina grejer i rummet. Packa upp kläder och sådant. Inte det roligaste att göra när solen skiner utanför fönstret. Men det måste göras. Vill gärna ha det klart tills imorgon då skolan börjar, tillsammans med den nya vardagen som innehåller en hel del pendling fram och tillbaka. Kan ärligt säga att jag är sjukt glad över att jag har sovmorgon i morgon!

Men ändå, lägenheten kommer vara saknad. Det var vårat första egna hem och där kunde man verkligen göra som man ville. Vi har många fina minnen där ifrån och ja, det känns lite tungt att inte ha kvar den längre. Men allt kommer bli bra, det blir det alltid.

Blandade bilder ifrån lägenheten:
Våran julgran vi hade första julen där..
Precis när vi köpt nya möbler och innan Johan fick en annan teve..
Sega kvällar som resulterade i detta..

Ja, jag kommer verkligen sakna att bo med bara Johan i våran lilla etta. :'(

/Isabella Rún.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0